Midi skirts/ suknje ispod koljena (fashion illustration/ modna ilustracija)



I know that by this time it is pretty obvious that I like midi skirts, especially pencil midi skirts...They have been featured in so many of my illustrations. What I like about them in particular is that they seem to fit every body type. (Should I do a post showing you the favorite midi skirts in my closet?) 

Today I propose to you 3 different looks suitable for the Spring. The first girl is wearing some kind of light coat and sandals which I think is appropriate because in the Spring all kinds of things are possible. The weather has been a little crazy lately, have you noticed?

 Yesterday to avoid overheating I wore a sleeveless summer dress and a faux leather coat over it (maybe it sounds crazy but it was windy but sunny and warm...that was the only way I could think of avoiding to be a smelly cat as a consequence of having to run from one place to another literally all day).  I hope your Saturday has started better than mine did (my back is killing me, too much sewing, drawing, typing, writing has finally gotten to me), and I hope that we all have a lovely weekend we deserved! many kisses and hugs:)

Mislim da je poprilično očito do sada to da mi se sviđaju suknje određene dužine (one ispod koljena) pogotovo one olovka kroja....Puno sam ih puta nacrtala u svojim ilustracijama. Ono što mi se kod njih posebno sviđa je što se čini da pristaju svakoj figuri. (Možda bih trebala napraviti post o onima koje su mi najdraže u mom ormaru?) 

Danas vam predlažem tri različite odjevne kombinacije prikladne za proljeće. Prva djevojka nosi nekakav lagan kaput i sadale što je mislim prikladno za proljeće jer je tada sve moguće. Vrijeme je malo poludjelo u zadnje vrijeme, jeste li primjetili?

Jučer sam da bih izbjegla pregrijavanje nosila ljetnu haljinu bez rukava i kaput od eko kože (možda zvuči ludo, ali to je jedini način koji sam mogla smisliti da se ne bih prehladila i da bih izbjegla  znojenje kad je vani vjetrovito, a u isto vrijeme na suncu doslovno vruće). Nadam se da vam je subota počela bolje nego meni (leđa me ubijaju, previše šivanja, crtanja, tipkanja, sjedenja, pisanja me konačno sredilo) i nadam se da ćemo svi provesti divan vikend kako smo i zaslužili. Ljubim vas!

Comments

  1. Mi piacciono tutte e tre! Mi spiace non ti senta bene, spero stia meglio presto. Anche qui il clima è pazzo, la giornata è iniziata con la pioggia!:/ Buon weekend!

    ReplyDelete
  2. Midi skirts are very elegant. Love your illustrations. Have a lovely weekend Ivana :)

    ReplyDelete
  3. Mi piacciono le midi skirt, belle proposte!

    Most wanted Spring dresses and what's new in my closet on lowbudget-lowcost Fashion Blog
    + GIVEAWAY here

    ReplyDelete

Post a Comment

All your comments mean a lot to me, even the criticism. Naravno da mi puno znači što ste uzeli vrijeme da nešto napišete, pa makar to bila i kritika. Per me le vostre parole sono sempre preziose anche quando si tratta di critiche.

Popular posts from this blog

Jadrolinija ferry ride, travelling from Split to island Hvar (outfit post)

REPAINTING AND REPAIRING AN OIL ON CANVAS, A PAINTING OF ASSISI ( ITALY)

FASHION ILLUSTRATION FRIDAY:A SUMMER DRESS (STAEDTLER PENCIL WATERCOLOURS)

FASHION ILLUSTRATION FRIDAY: LBD AND VINTAGE VIBES

CIRCUS THEMED CREATIVE ARTS & CRAFTS ( DIY ) IDEAS FOR BOTH KIDS & ADULTS

THE ISLAND OF THE MISSING TREES BY ELIF SHAFAK (BOOK REVIEW AND RECOMMENDATION)

HOW TO STYLE A BROWN FAUX LEATHER COAT?

How To Wear Yellow In Summer? + Mostar's panorama + Goranci restaurant

BOOK REVIEW: MURDER IN THREE ACTS, A NOVEL BY AGATHA CHRISTIE