Breast cancer pink ribbon manicure / Roza vrpca i borba protiv raka dojke

I've seen that a lot of bloggers are doing this manicure to raise awareness about the breast cancer and I thought it to be a great idea, so I've decided to join it. Better late than never, some say. My manicure wasn't really a success, I don't have a pink nail-polish (odd right?) so I had to mix the white and the red one and it turn out a bit messy, but in this case it is the thought that counts, right?

On other note, I have sad news to share with you though I don't really feel like talking about it. However, since most of you often ask about my dog (German Shepard puppy) I think I have to tell you that she is not with us anymore. When I got back from the wedding I attended this Saturday, I've found her poisoned. Before we could even get the vet on phone, she was dead. You can imagine how terrible it was to see the poor animal suffer and not being able to do anything about it.

Vidjela sam da je puno blogerica radilo ovu manikuru za podizanje svijesti o raku dojke i mislim da je to odlična ideja pa sam se priključila. Bolje ikad neko nikad neki bi rekli. Moja manikura baš i nije bila najuspješnija, malo je neuredno ispalo jer sam morala miješati crvenu i bijelu (nemam nijedan rozi lak, čudno, zar ne?)...ali u ovom slučaju najvažnija je namjera, zar ne?

Moram sa vama podijeliti jednu tužnu vijest, mada mi se baš i ne priča o tome, ali s obzirom da većina vas koja čita ovaj blog komentira o mojoj vučki, mislim da moram reći kako je više nema. Kada sam se vratila iz svatova ove Subote, pronašla sam je otrovanu. Prije nego što smo uspijeli dobiti vetirinara na telefon, bila je mrtva. Možete zamisliti kako je grozno bilo gledati jadnu životu kako se pati i ne moći ništa učiniti. Kome god su otrovali psa ili mačku, zna kako je to grozno.


Comments

  1. Ivana, jako lepo to što si uradila manikir kao i nas desetak sa teme. Priključi nam se u grupi na FB-u ako želiš, gde se blogerke dogovaraju šta se radi koje nedelje kao tema za mm. - Matching manicures https://www.facebook.com/groups/719985028017226/

    Jako mi je žao zbog ljubimice :(.

    ReplyDelete
    Replies
    1. morat ću napraviti i ja facebook profil imam osjećaj da svašta propuštam jer ga nemam. Hvala.

      Delete
  2. wonderful, for a very important cause xx

    ReplyDelete
  3. Your nails look great Ivana. I love the idea.
    Miss Margaret Cruzemark
    http://margaretcruzemark.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Nema mi gorega nego kada ljudi učine takvo što! Opet, kada gledaš što činimo jedni drugima, kao da je nekome "teško" ubiti psa! Žao mi je Ivana ;(
    Manikura ti je jako lijepa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. naravno da je još gore kad ljudi takvo nešto rade jedni drugima, ali i to što rade životinjama pokazatelj je na što su spremni.

      Delete
  5. boze sacuvaj! ko moze ubiti zuvotinju moze I covjeka! srambih bilo. znam kako ti je:(
    Odlican post o podizanju svijesti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nažalost događa se to često, pa često ljudi i zbog toga odustanu od držanja pasa i mački:(

      Delete
  6. Maybe this manicure is not perfect, but it was really ingenious of you to mix two nail-polishes to get a pink one! This topic is really worth talking! It's really great that you have joined this movement. Well done!
    Have a fabulous time, Ivana!

    www.svetusvet.com

    ReplyDelete
  7. Mnogo mi je žao zbog kuce :( Mogu misliti kao ti je... Kako ima odvratnih ljudi, to je čudo jedno...
    Manikir je jako lepo ispao a ti si kao i uvek kreativna jer si mešala boje ;)

    ReplyDelete
  8. Ajoj peso :( Odurni su ljudi koji truju životinje, što je ona kome smetala :/

    ReplyDelete

Post a Comment

All your comments mean a lot to me, even the criticism. Naravno da mi puno znači što ste uzeli vrijeme da nešto napišete, pa makar to bila i kritika. Per me le vostre parole sono sempre preziose anche quando si tratta di critiche.

Popular posts from this blog

Jadrolinija ferry ride, travelling from Split to island Hvar (outfit post)

REPAINTING AND REPAIRING AN OIL ON CANVAS, A PAINTING OF ASSISI ( ITALY)

FASHION ILLUSTRATION FRIDAY:A SUMMER DRESS (STAEDTLER PENCIL WATERCOLOURS)

FASHION ILLUSTRATION FRIDAY: LBD AND VINTAGE VIBES

CIRCUS THEMED CREATIVE ARTS & CRAFTS ( DIY ) IDEAS FOR BOTH KIDS & ADULTS

THE ISLAND OF THE MISSING TREES BY ELIF SHAFAK (BOOK REVIEW AND RECOMMENDATION)

HOW TO STYLE A BROWN FAUX LEATHER COAT?

How To Wear Yellow In Summer? + Mostar's panorama + Goranci restaurant

BOOK REVIEW: MURDER IN THREE ACTS, A NOVEL BY AGATHA CHRISTIE